Postoje dva carstva između kojih postoji doživotni rat, rat koji će se voditi do nestanka jednog od njih, postoji trajno neslaganje između zakona po kojima ova dva carstva funkcionišu. Svi ljudi na ovom svetu neizostavno se rađaju u carstvu ovoga sveta, tj. carstvu uslovne ljubavi (gde vlada uslovni sistem vrednosti), dok samo slobodnim izborom mogu odabrati da žive u drugome carstvu koje odlikuje bezuslovna ljubav. Velika većina ljudi u svojim porodicama, okruženju bude zadojena i zatrovana ustrojstvom prvoga carstva i naučena da se ljubav mora zaslužiti i da se ona ne daje bez ikakve zasluge. Svako od nas može se setiti onoga „budi dobar pa ćeš dobiti ovo i ono“ i onoga „nikada od tebe neće biti ništa, vidi kako je on/ona dobar.“ Takav sistem na različite senzibilitete ljudi ima različite efekte.
Slobodoumni i iskreni pojedinci, koji su u svom odrastanju usled raznih faktora razvili i domen hrabrosti, u susretu sa ovim sistemom u svojoj ranoj mladosti razvijaju otvoreni bunt protiv istog i takve ljudi često identifikuju kao bundžije. Takvi ljudi su najčešće oni neposlušni, problematični, stalni oportunisti i slično.
Slobodoumni i iskreni pojedinci, koji pod uticajem raznih faktora izgrade ličnost sa nedostatkom „srčanosti“, u susretu sa ovim sistemom u svojoj ranoj mladosti razvijaju unutrašnji bol zbog vrednosti po kojima se živi, koji ih može odvesti u psihičke bolesti ili u najmanju ruku u trajnu apatiju.
Neiskreni pojedinci sa skučenim umom i manjkom simpatija prema slobodi misli u susretu sa sistemom uslovne ljubavi razvijaju kameleonske (licemerne, dvolične) oblike ponašanja kojima uspevaju da se uspešno uklope u carstvo u kome žive. Ovaj tip ljudi uspešno postiže spoljašnje usklađivanje sa (uslovnim) sistemom vrednosti ovozemaljskog carstva i takvi su prepoznati i proglašeni kao najkulturnije komšije, najredovnije platiše, najbolji đaci (čast izuzecima), a da pri tome nikada vrednosti koje poštuju ne „siđu u njihovo srce“.
U porodici sa troje dece, sa prosečnim vrednosnim sistemom, najcenjenije će biti ono sa najmanje oscilacija u ponašanju i sa najvećim uspehom u savladavanju svega što porodica nalaže kao poželjno, dok će sa druge strane najkritikovanije biti ono jogunasto dete kome se ne može prići. Zato su na ovom svetu često najcenjeniji, najuticajniji i najuspešniji ljudi vrhunski licemeri, kameleoni i poltroni koji su tokom razvoja usvojili sposobnost da se dodvore tj. usklade sa zahtevima sredine i da postignu zadovoljenje spoljašnje forme. Ovakvi su najčešće veliki protivnici slobode i prave ljubavi koja je bezuslovna.
U Božjem carstvu cilj je da podanici imaju zakon carstva u svojim umovima tj. srcima, zakon koji su prihvatili svojom slobodnom voljom, tj. izborom potaknuti ljubavlju koju su nezasluženo primili, dok je u ovozemaljskom carstvu cilj da podanici zadovolje spoljašnju formu, iako mogu biti sasvim protiv vrednosti u svom srcu.
Na osnovu rečenog za koga je vest o Božijoj bezuslovnoj ljubavi i prihvatanju bila najvažnija i najradosnija vest, a za koga njena suprotnost?
U ovom sebičnom (grešnom) svetu, u kome vlada zakon i shvatanje po kome, da bi neka osoba bila voljena i prihvaćena, ona mora posedovati određene kvalitete – lepotu, bogatstvo, sposobnosti, mudrost… (uslovni sistem vrednosti ili sistem uslovnih vrednosti – uslovne ljubavi) jasno je da bez toga ona neće imati nikakvu vrednost i da nikom ništa neće značiti – biće neprihvaćena tj. odbačena, nevoljena… Jednostavno, sve se svodi na postojanje vrednosti (uslov vrednosti), makar ona bila samo spoljašnja privlačnost i sjaj. Ljudi su voljeni i prihvaćeni samo ako imaju vrednost.
Pojavljivanje Božijeg Sina sa porukom da su Božija ljubav i prihvatanje bezuslovni (uslov je sa čovečije strane – da to ne odbacuje), predstavljalo je najvažniju i najradosniju vest za sve one koji su čeznuli da budu voljeni i prihvaćeni bez ikakvog posebnog razloga, ne zbog nekih svojih dostignuća, vrednosti, već zbog njih samih kao osoba, bez obzira kom društvenom sloju su pripadali – da li onima sa margine ili uglednima i poštovanima. A činjenica da je Bog prineo Sebe na žrtvu za ceo svet još dok smo bili bezbožni, bespomoćni, grešnici i Njegovi neprijatelji, predstavljala je najveću potvrdu bezuslovnosti Njegove ljubavi i garanciju njene nepromenljivosti.